Czym jest projektowanie przestrzeni handlowej? To proces planowania i projektowania wnętrza sklepu w sposób kreatywny i komercyjny, w celu przyciągnięcia klienta, zachęcenia go do zakupu i ponownej wizyty. Aranżacja sklepu ma ogromny wpływ na decyzje zakupowe. Odpowiednio zaprojektowany sklep to nie tylko piękne i funkcjonalne miejsce, ale także skuteczne narzędzie sprzedaży. Dlatego podczas aranżacji przestrzeni handlowej wykorzystuje się materiały szlachetne, wysokiej jakości, stylowe i eleganckie, pomagające w tworzeniu pozytywnego wizerunku marki. Jednymi z takich materiałów są kamienie naturalne  jak trawertyn czy marmur.

Wizerunek marki

Duża konkurencja sprawia, że firmy przywiązują szczególną uwagę do odpowiedniej aranżacji sklepu. Właściwa prezentacja produktu wpływa na jego sprzedaż. Projekt wnętrza obejmuje wszystkie elementy od podłogi po sufit, uwzględniając rodzaj użytych materiałów mających wpływ na kupującego. Dzisiaj konsument nie tylko dostrzega korzyści płynące z zakupionych produktów, ale także zwraca uwagę na warunki, w jakich odbywa się proces zakupu. Materiały takie jak trawertyn i marmur kojarzą się z luksusem, elegancją i trwałością, dzięki czemu pomagają tworzyć solidną markę.

Atmosfera otoczenia

Najbardziej znane marki na świecie takie jak Dolce & Gabbana, Gucci czy Prada wykorzystują kamień naturalny w swoich salonach by nadać im elegancji, luksusu i ponadczasowości. Ale nie tylko luksusowe marki korzystają z tego materiału, ale również te tańsze jak Zara czy Mango. Niezależnie czy jest to sklep, hotel czy restauracja, atmosfera otoczenia nie tylko wpływa na konkurencyjność oferty, ale również na zachowanie konsumenta. Zwłaszcza w sektorze detalicznym, marki konkurują ze sobą, wprowadzając innowacje do swoich przestrzeni, co pozwala im odróżnić się od konkurencji i przyciągnąć klienta.

Trawertyn w aranżacji sklepu

Nawyki zakupowe konsumenta zmieniają się każdego dnia. Coraz więcej osób dokonuje zakupów online. Dlatego firmy starają się zachęcać do odwiedzania sklepów stacjonarnych zamiast zakupów online. Możemy to osiągnąć poprzez zapewnienie wzorowej obsługi klienta oraz elegancki i luksusowy wystrój jaki daje np. trawertyn. Sprawi, że klient poczuje się ważny i wyjątkowy. Nie bez znaczenia jest też rodzaj trawertynu. Kolorystyka powinna być stonowana, aby nie odwracać uwagi od produktów, ale jednocześnie elegancka. Delikatne, ciepłe barwy trawertynu nadadzą przytulny, relaksujący wygląd. Zwłaszcza w połączeniu z drewnem.  A jasna kolorystyka stworzy jasny, przestronny wygląd i bez wątpienia wyróżni eksponowane produkty. W handlu detalicznym bardzo ważne jest, aby prezentowany produkt był łatwo zauważony przez konsumenta. Jasne i przestronne przestrzenie z materiałów ponadczasowych sprawiają, że konsumenci czują się komfortowo i są bardziej skłonni do zakupów.

Trawertyn można wykorzystać do uporządkowania różnych obszarów sklepu. Dzięki różnym odcieniom pomaga rozróżnić poszczególne przestrzenie w tym samym lokalu. W aranżacji przestrzeni handlowej, trawertyn najczęściej wykorzystujemy jako dekoracja ściany, witryny sklepowej, schodów oraz jako podest, wyspa i lada sklepowa. Wykonuje się z niego również meble i ekspozytory, a także przestrzenie na zewnątrz budynku jak np. elewacja. Trawertyn nadaje elegancki, klasyczny, a zarazem nowoczesny wygląd, który pozostawia pozytywne wrażenie na naszej marce. Klienci będą chcieli spędzać więcej czasu w naszym sklepie, a tym samym będą zachęcani do wydawania większej ilości pieniędzy.

Może Cię również zainteresować >> Zastosowanie trawertynu w instytucjach kultury

Sprawdź również naszą ofertę na trawertyn tutaj!

Ocena: